Vragen die vaak worden gesteld

Antwoorden voor ondernemers

Log in en kijk vervolgens op ‘mijn profiel’ in de menubalk. Daar kan je al je gegevens bekijken en indien nodig aanpassen. Dus ook de sectoren waarin je actief bent. 

Eénmaal geregistreerd hoef je dit platform niet meer proactief te checken. Van de opdrachten die bij jouw activiteiten passen, krijg je automatisch een e-mail van zodra een aanbesteder jouw bedrijf selecteert. Vervolgens kan je de aanbesteder vragen om het bestek te ontvangen. Opgelet: het blijft de autonome beslissing van elke aanbesteder om zelf te beslissen aan welke geïnteresseerden het bestek bezorgd wordt.

Nee, dat is niet mogelijk. 

 

Als je verschillende vestigingen wil registeren, moet je het registratieproces meerdere keren doorlopen.  Ook verschillende vestigingen met eenzelfde ondernemingsnummer kunnen apart geregistreerd worden, mits gekoppeld aan een uniek e-mailadres.

Antwoorden voor aanbesteders

Neen. Je kan enkel de regio van je zoekopdracht uitbreiden. Stel dat je aangeeft dat je alle bedrijven binnen een straal van 10 kilometer wil aanschrijven en er weinig geïnteresseerden zijn, dan kan je die straal vergroten.

Een opdracht verwijderen kan ook. Bedrijven die reeds hadden aangegeven geïnteresseerd te zijn, krijgen dan automatisch een e-mail met de mededeling dat de opdracht verwijderd is.

Ja, dat kan! Wanneer je als aanbesteder bent aangemeld kan je in de menu via 'Gebruikers' een subaccount aanmaken. Deze nieuwe gebruiker kan ook jouw opdrachten raadplegen. 

Als aanbester kan je op het platform overheidsopdrachten plaatsen waarvan de goed te keuren uitgave onder de publicatiedrempel ligt.

De drempel voor de "onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking" bedraagt op dit moment 140.000 euro exclusief btw (november 2022).

Opgepast: dit drempelbedrag wijzigt elke 2 jaar. De meest actuele drempelbedragen vind je op deze website van de Vlaamse overheid.

Neen. Het platform is een hulpmiddel om, op basis van een duidelijk omschreven vraag en door de juiste parameters te gebruiken, relevante kandidaat-leveranciers in beeld te brengen.

De marktbevraging zelf start wanneer de concrete offertevraag of het bestek per e-mail of per post wordt verstuurd naar bedrijven die hun interesse aangegeven hebben. 

Neen, dit is niet mogelijk.

Wil je als stad of gemeente een overzicht van de bedrijven in jouw regio, dan biedt de Economische Kaart alle gedetailleerde informatie.

Het platform selecteert geschikte leveranciers op basis van de gekozen CPV-codes, de gekozen regio en het maximaal aantal leveranciers dat je wenst aan te schrijven. Het platform maakt deze selectie op basis van willekeur. Zo komen aanbesteders ook in contact met leveranciers waar ze nog niet mee gewerkt hebben.

Neen. Maar een goede, doordachte selectie bij het plaatsen van je opdracht op goedaanbesteed.be is daarom wel aangewezen om niet onnodig leveranciers teleur te stellen. 

Algemene vragen

Het platform goedaanbesteed.be mikt op regionale en lokale overheidsinstellingen (als aanbesteder) en op kleine en middelgrote ondernemers (als opdrachtnemer) in West-Vlaanderen. 

CPV staat voor Common Procurement Vocabulary en is het Europese classificatiesysteem van overheidsopdrachten.

Met deze codes kunnen aanbesteders en bedrijven bij een aanbesteding alle mogelijke werken, producten en diensten identificeren.

Opgelet: de CPV-code is niet hetzelfde als de NACEBEL-code. 

Klik op inloggen en geef het e-mailadres in waarmee je je éénmalig geregistreerd hebt. Ben je gekend onder dat e-mailadres, dan ontvang je een e-mail met een inloglink die één uur geldig is. Klik op de link en je bent ingelogd. 

Heb je nog geen account? Registreer je dan.